2018-06-26 12:43Nyheter

Spårvagnsstäderna byter nyhetsleverantör

Spårvagnsstädernas nyhetsflöde för att få koll på senaste nytt inom spårvägsvärlden är en populär funktion och omtyckt av såväl medlemmar som gäster.

För att försöka hålla en så god standard som möjligt på de träffar vi presenterar, så har föreningen under våren bytt leverantör. Under en övergångsperiod kommer vi använda både våra gamla leverantörer och vår nya men efterhand skifta över allt till vår nya leverantör.

Bytet av leverantör medför en mängd ny funktionalitet på hemsidan, bland annat har vi nu kunnat introducera en blogg och en bevakning av sociala medier (det läggs även upp en del snygga spårvägsbilder där). I samband med skiftet kommer vi även att ta ett omtag kring hur vi arbetar med pressmeddelande och nyheter - även dessa hittar du under nyhetsrummet på hemsidan.

I samband med att vi integrerar våra pressmeddelande med vår omvärldsbevakning, så innebär det också att vårt nyhetsrum på MyNewsDesk kommer att stängas.

Vår förhoppning är att övergången ska bli så smidig som möjligt, och att du som slutanvändare enbart ska märka av förändringen genom att artiklarna blir mer relevanta, att du har användning av vår blogg med goda exempel, att gränssnittet är lätt att använda och att du gillar de snygga spårvagnsbilderna.

Har du frågor om hur vi arbetar med innehållet är du varmt välkommen att kontakta oss på kansliet.